4e "Cuba Adelante Run" 27 mei 2018

Zondag 27 mei 2018 gaan we van start met onze 4e "Cuba Adelante Run". Dit jaar gaan we deze "Run" uitbreiden met een "Handbike Battle". Deze "Battle" is bestemd voor handbikers en rolstoelers met aankoppel fiets. We willen deze "Run" meer toegankelijk maken voor minder validen. Vorig jaar heeft een Handbiker ons benaderd of er een mogelijkheid was om een "Handbike Battle" in de Run op te nemen. We zijn hiervoor in overleg gegaan en hebben besloten dat de Run voor iedereen toegankelijk moet zijn. Ideeën zijn altijd welkom.

"Cuba Adelante Run"
Hiervoor hebben we een nieuw parcours uitgezet welke nu ook meer door ons dorp gaat. De route is 4,5 km. lang en er kan ingeschreven worden voor 1-4 rondes.
"Trail Run"
Dit was vorig jaar een groot succes en het parcours blijft ongewijzigd en is 8 km. met een mogelijkheid van 1 of 2 rondes
"Handbike Battle"
Nieuw is de "Handbike Battle". Het parcours is gelijk aan de "Cuba Adelante Run" met een tijds limiet van 1 uur en 1 ronde.
"Kinder Run"
Ook voor de "Kinder Run" is het parcours gewijzigd, deze route is 1,2 km. met een mogelijkheid van 1 of 2 rondes en loopt geheel door ons dorp. Voor ieder kind is er na afloop weer een ijsje of snack en de snelste strijden weer voor een beker.
Voor de kinderen hebben we de indeling als volgt gemaakt:
Categorie A: groep 3-4 basisschool 1 ronde.
Categorie B: groep 5-6 basisschool 1 ronde.
Categorie C: groep 7-8 basisschool 2 rondes.
Het inschrijfgeld voor de volwassenen bedraagt bij  voorinschrijving €6,00 en bij inschrijving ter plekke €6,50 dit inclusief een kopje koffie.
Voor de kinderen bedraagt het inschrijfgeld  bij voorinschrijving € 2,50 en bij inschrijving ter plekke €3,00 .  Vermeld ook even je categorie bij voorinschrijving!!
U kunt de voorschrijving doen op: NL07 KNAB 0723549745 o.v.v. naam van de Run, uw gegevens en mailadres. In plaats van het "@" teken s.v.p. de letter "A" gebruiken.

Net als voorgaande jaren wordt het Pastoor Maesplein weer leuk aangekleed, muziek is aanwezig en Guido Schoolmeesters praat weer alles leuk aan elkaar. Verfrissing voor lopers en bikers is tijdens de Run weer aanwezig alsook een lekker stukje fruit na afloop. Gemeenschapshuis De Reigershorst staat weer open voor toilet en douches.
We hopen wederom op een groot deelnemersveld en zien de inschrijvingen graag tegemoet.
Klik even op  het parcours voor een vergroting.
Trailrun.pdf (351.16KB)

kinderrun.pdf (273.57KB)

Wij danken onze sponsoren alsook de Dirk Kuyt Foundation voor het mogelijk maken van de "Cuba Adelante Run".
Gemeente Nederweert heeft ons éénmalig een donatie gedaan omdat dit evenement ook toegankelijk is voor mensen met een beperking .

De start van de volwassenen + kinderen,

9 juli 2017

De andere foto's vindt u op de pagina: Foto's

3e "Cuba Adelante Run" 9 juli 2017

’s Morgens om 6 uur scheen 't zonnetje al heerlijk. Het aankleden van het plein voor de kerk kon beginnen. Het was weer een spannende morgen; hoeveel deelnemers zouden we dit jaar hebben? Laurens Timmermans had een mooie Trailrun uitgezet door het buitengebied van het Limburgs landschap, de Banen en Houtsberg. Alles was op tijd klaar en rond 9.00 uur kwamen de eerste inschrijvingen. Om kwart voor 10 hadden 60 lopers zich ingeschreven waarvan 6 voor de “Cuba Adelante Run”en 54 voor de “Trailrun”. Een goede opkomst dus.  EHBO en Verkeersregelaars hadden zich ook al gemeld, de koffie stond klaar dus mooi om klokslag 10 uur gaf Mieke het startschot. De temperatuur was inmiddels opgelopen tot zo’n 22 graden met een heerlijk zonnetje. Om half 11 waren de kinderen aan de beurt, ook dit jaar jammer dat zich niet meer kinderen opgegeven hadden. 9 Deelnemers hadden zich ingeschreven waarvan toch weer 7 die ook vorig jaar hadden deelgenomen. We hadden dit jaar voor elke deelnemer een beker beschikbaar dus we hoefden niemand teleur te stellen. Al bij al hadden we een geslaagde “Cuba Adelante Run” dus op naar volgend jaar.  Hierbij wil ik nog een woord van dank uitspreken aan al diegenen die ons elk jaar weer belangeloos helpen met de “Cuba Adelante Run”: Anja en Guido Schoolmeesters, Gerard Berkvens, ons Ellen, Frouke Ronken, Johan Heijnen en Laurens Timmermans en daarbij nog onze sponsoren.