Wilt u doneren voor Stichting "Cuba Adelante", stort dan een bedrag op rekening NL58 TRIO 0320338681

Geslaagde muziekmiddag 2023

Zondagmiddag 13 augustus 2023 om 13.30 u. stonden de vrijwilligers klaar om het bezoekers te ontvangen voor de muziekmiddag ten bate voor stichting Cuba Adelante. Velen stonden al te wachten in een heerlijk zonnetje. De stemming zat er al meteen goed in bij de 122 aanwezigen.
Inmiddels waren journalist Jan Hensels en fotograaf John Peters van dagblad De Limburger ook aanwezig om een artikel over deze middag te schrijven in de krant van maandag. Jan was zaterdag ervoor al langs geweest voor een uitgebreid interview.
Mieke begon de middag met een toespraak over de erbarmelijke situatie die er momenteel in Cuba heerst en over het werk van de stichting over het afgelopen jaar. Het was een indrukwekkende toespraak waarin voor de aanwezigen duidelijk werd welke verslechteringen er momenteel gaande zijn. Vele Cubanen kunnen moeilijk aan eten komen, als het er al is, dan is het ontzettend duur. De Peso is flink gedevalueerd, na de Corona is deze meer dan 50% in waarde gedaald. Ook brandstof is moeilijk verkrijgbaar. Deze is ook nodig voor de elektriciteit, wat hangt hier niet allemaal mee samen!!
Na Mieke haar toespraak maakte Gerard via WhatsApp contact met Rodolfo, supervisor/contactpersoon in Banes en Holguin en Juan medewerker van ministerie van onderwijs en coördinator/contactpersoon in Holguin. Zij spraken de aanwezigen toe met veel dankwoorden, over de situatie in Cuba en de goederen die ze heel hard nodig hebben om onder andere de scholen draaiende te houden.
Na dit alles namen Kees Plat en Sonja Onderstal het over en startten met de muziek. Zij brachten veel nummers van The Cats en BZN en jaren 60/70 muziek. Na deze eerste sessie nam Raymond Lückger het van hen over met Nederlandstalige muziek. Inmiddels was ook Eric Baghuis binnen gekomen en bracht na Raymond heerlijke rockers en ballads van onder andere Elvis, Jerry Lee Lewis, Jack Jersey en Tom Jones.
Iedereen genoot van de sfeer, ook de vrijwilligers hadden het goed naar de zin en voorzagen iedereen (op bestelling) van een drankje en hapje. Ook Ans was weer aanwezig met haar spulletjes welke een sfeertje van een Cubaanse markt weergaf.
Er werd volop gedanst en meegezongen en ondertussen werd er rondgegaan met loten voor de loterij. De plaatselijke middenstand had hiervoor weer een grote bijdrage geleverd. Zo’n middag gaat weer snel voorbij en voordat iedereen er erg in had was het al weer 18.30 en kon de loterij van start gaan.
Wij kijken als stichting terug op een geslaagde middag met een tevreden publiek. Wij hopen volgend jaar op 4 augustus weer van start te gaan met de volgende editie. Houd hiervoor onze website in de gaten.

Klik de foto's aan voor vergroting

Zondag 7 augustus 2022, de geslaagde muziekmiddag

Muziekmiddag 2024

Zondagmiddag 4 augustus gaat onze muziekmiddag van start.

Zet deze datum alvast in uw agenda.

Nader bericht volgt.

Dit jaar vieren wij ons 10 jarig bestaan!!

Het weer speelde zoals voorgaande jaren weer erg mee. Na enkele dagen van hard werken om de tenten weer opgebouwd en ingedeeld te hebben was alles gereed om het publiek te ontvangen. Dit jaar waren de Cubaanse supervisor/contactpersoon Carlos en zijn vrouw Yeni op bezoek en boden net als onze buren een helpende hand hiermee. Als speciale gasten hadden de Cubaanse ambassadeur Ms Anet Pino Rivero en haar collega Isaura Cabañas Vera met hun gezinnen zich aangemeld voor deze middag. Ook burgemeester Birgit op de Laak en wethouder Carla Dieteren van de gemeente Nederweert, mochten we als speciale gasten ontvangen. We waren zeer vereerd dat we hen op deze middag mochten verwelkomen.

Het publiek stond vóór 13.00 u. al bij de ingang te wachten. Na de openingsspeech van Mieke werd de middag muzikaal ingezet door Kees en Sonja. Ook Eric Baghuis en Franky Stardust waren weer van de partij. Zij hebben deze middag weer tot een succes gemaakt. Ze brengen deze middag op een heel spontane en leuke wijze tot een succes.

Halverwege de middag heeft Mieke de activiteiten van de stichting in en na de coronatijd beschreven. Er is in die paar jaar veel veranderd. In plaats van te sjouwen met koffers naar Cuba sturen we nu containers. Dit alles met hulp van Nirint Shipping, Womy Equipment en Rhenus. MAAR, natuurlijk met hulp van een ieder die doneert, op welke wijze dan ook, willen wij hartelijk danken, zonder hen kunnen ook wij niet bestaan. We hebben tijdens deze uiteenzetting ook weer live contact gehad met Rodolfo en Marta uit Banes. Rodolfo is de contactpersoon voor de stichting daar en coördineert de gang van zaken voor het bejaardenhuis daar. Marta is de directrice. Na afloop van de speech heeft Anet, de Cubaanse ambassadeur, nog een woordje gesproken over het wel en wee in Cuba. De moeilijke omstandigheden die er momenteel zijn komt grotendeels nog steeds door de blokkade van America sinds 1963 maar ook het wegblijven van het toerisme sinds de coronatijd. Daarbij komt dan nog dat er begin augustus 4 grote olieopslagtanks verwoest zijn door brand met vele slachtoffers. Hierdoor is het transport in het land en het opwekken van elektriciteit flink geraakt.

De stemming zat er hierna goed in en Aad en Pascal van "Ons Boerenerf" hadden de hamburgers en worstjes al weer warm op de barbeque.

Ook Carlos en Yeni vermaakten zich uiterst best tussen het volk. Ze hebben met diverse mensen gepraat over de situatie in Cuba. Zo hoorden de mensen het eens direct van een Cubaan, wat bij velen een grote indruk maakte.

Na deze geslaagde muziekmiddag kwam er nog de trekking van de loterij. We hadden dit jaar schitterende prijzen van onze sponsoren met als hoofdprijs 2 overnachtingen met ontbijt voor 2 personen in hotel/restaurant "Cuba Libre" in Vijlen, Zuid Limburg. We willen alle sponsoren heel hartelijk danken voor hun medewerking en mooie prijzen. Ook bedanken we ons geweldige team dat weer altijd klaar staat om een helpende hand te bieden op deze middag.

Mieke en Gerard Rutjens

Sint Gerardusstraat 30a 6034 SK Nederweert-Eind

NL58 TRIO 0320338681

Onze doelstellingen

• INZAMELEN VAN GOEDEREN IN CONTAINER VOOR OVERHEIDSINSTELLINGEN ZOALS WEESHUIZEN, SCHOLEN, BEJAARDENHUIS, ZIEKENHUIS, INSTITUUT VOOR MOTORISCH GEHANDICAPTEN.
  • HULP MET KLEDING EN KINDERKLEDING
  • HULP OP GEBIED VAN PERSOONLIJKE VERZORGING
  • HULP OP MEDISCH GEBIED
  • HULP NA EEN ORKAAN

The Explosion Rockets

Zondagmiddag 20 maart 2022

FILMPJES:

Hieronder een compilatie van de muziekmiddag van 2019

Wij bedanken onze sponsoren, die het mogelijk maken deze middag te organiseren.