Wilt u doneren voor Stichting "Cuba Adelante", stort dan een bedrag op rekening NL58 TRIO 0320338681

Evi at sea

Inmiddels is de container bijna vol en hebben we voor de school in Moa, Escuela Amistad Cuba Holanda, de sport artikelen gekocht waarvoor Evi zich zo ontzettend  ingezet heeft. We hebben mooie spullen kunnen kopen zoals een trampoline, springtouwen, voetballen, skippyballen, hordes, twee doelen etc........

Evi, we willen jou heel hartelijk bedanken voor je geweldige inzet. Ook de kinderen in Moa en leraren zijn je zeer erkentelijk. Een dezer dagen gaat de container op slot en gaan de spullen aan een lange reis naar Cuba beginnen.

€ 750,00 gedoneerd door Evi

Onlangs heft Evi van der Kooij samen met Sanne, een mede trainee, een bezoek aan ons gebracht na haar zeiltocht in de Cariben. Ze is met de Stichting in contact gekomen omdat ze op haar reis ook Cuba aan zou doen. Omdat ze zeer dankbaar was dat ze deze reis mocht maken was haar streven om ook iets voor een goed doel te doen, zie hier haar motivatie:

Ik besef heel goed dat het heel bijzonder is dat ik deze reis als 16-jarige mag maken. Naast dat ik zelf een mooi en leerzaam avontuur aanga, wil ik met mijn deelname ook iets terug doen voor anderen. Ik wil hierbij inwoners en kinderen in Cuba helpen, die veel minder kansen en mogelijkheden hebben dan ik. Van ieder bedrag dat ik ophaal, gaat 20% naar Stichting Cuba Adelante.

Ze heeft zich ontzettend goed ingezet om een mooi bedrag bij elkaar te krijgen. Ze heeft onder andere een zonnebloem actie opgezet en huis aan huis zonnebloemen verkocht, wenskaarten gemaakt die ze als set heeft verkocht. Ook is ze zelf naar sponsoren op zoek gegaan.
Samen hebben we besloten om het bedrag van €750,00 te besteden aan de school AMISTAD CUBA-HOLANDA in Moa, een havenstadje in het oosten van Cuba.

Samen met 30 andere trainees, 4 docenten en 12 bemanningsleden heeft zij bijna 6 weken rondgevaren op de WYLDE SWAN en diverse (ei)landen aangedaan. Beide hadden ze leuke verhalen over hun tocht; van de groep dolfijnen die meezwommen, het zeeziek worden maar ook het klimmen in de netten. Ook de discipline die er heerste op het schip heeft hen veel geleerd. Ieder had zo z’n eigen taken en leergierig als Evi is, wilde ze heel graag de sextant aanleren en zich verdiepen in de astronavigatie.

EVI, WE ZIJN JOU ZEER ERKENTELIJK VOOR HETGEEN JE VOOR DE STICHTIING/DE SCHOOL AMISTAD CUBA- HOLANDA HEBT GEDAAN. SAMEN KOMEN WE BINNENKORT TOT EEN BESLUIT WAAR WE HET GELD AAN GAAN BESTEDEN.
HEEL HARTELIJK DANK OOK NAMENS DE SCHOOL.

Kijk ook op haar website: https://eviatsea.jouwweb.nl

Mieke en Gerard Rutjens

Sint Gerardusstraat 30a 6034 SK Nederweert-Eind

KvK: 60683546

NL58 TRIO 0320338681

Onze doelstellingen

• INZAMELEN VAN GOEDEREN IN CONTAINER VOOR OVERHEIDSINSTELLINGEN ZOALS WEESHUIZEN, SCHOLEN, BEJAARDENHUIS, ZIEKENHUIS, INSTITUUT VOOR MOTORISCH GEHANDICAPTEN.
  • HULP MET KLEDING EN KINDERKLEDING
  • HULP OP GEBIED VAN PERSOONLIJKE VERZORGING