Wie zijn wij

Mieke en Gerard

Rodolfo en Osmayda uit Banes

In 2014 zijn wij, Mieke en Gerard , gestart met Stichting "Cuba Adelante". Ons doel is om Cubanen te helpen voor een iets beter bestaan en welzijn. Momenteel helpen we 4 weeshuizen, een ziekenhuis, 2 scholen, een centrum voor lichamelijk gehandicapten in de stad Holguin. In Banes helpen we een kinderziekenhuis, een bejaardenhuis en een dag accomodatie voor ouderen. In Moa is er de school Amistad Cuba Holanda.

Thuis worden we steeds vaker benaderd door mensen en instanties voor advies, hulp of medewerking.

In Banes wonen Rodolfo en zijn vrouw Osmayda, zij zorgen voor de contacten en benodigdheden bij de instanties daar. Rodolfo en Osmayda kennen we vanaf 2012 en hebben al enkele keren onze activiteiten in Banes bijgestaan. Hij is de coordianor/ supervisor voor de stichting in Cuba. Hij is een serieus en betrouwbaar persoon die heel graag meehelpt om zijn eigen bevolking een helpende hand te bieden.

In Holguin is onze contactpersoon Juan Manuel.

Juan Manuel helpt al enkele jaren namens Educatie Holguin met het lossen van de container  en houdt net als Rodolfo de controle hierover. Maar inmiddels zien we in Juan ook een zeer goede hulp voor de stichting.

Zijn functie bij educatie is: adviseur internationale betrekkingen en communicatie.

We vinden het steeds leuker om Cuba als doel te hebben; het mooie landschap, de mooie natuur maar vooral de geweldige mensen.

Wilt u doneren voor Stichting "Cuba Adelante", stort dan een bedrag op rekening NL58 TRIO 0320338681

Mieke en Gerard Rutjens

Sint Gerardusstraat 30a

6034 SK Nederweert-Eind

KvK: 60683546

NL58 TRIO 0320338681

Onze doelstellingen

• INZAMELEN VAN GOEDEREN IN CONTAINER VOOR OVERHEIDSINSTELLINGEN ZOALS WEESHUIZEN, SCHOLEN, BEJAARDENHUIS, ZIEKENHUIS, INSTITUUT VOOR MOTORISCH GEHANDICAPTEN.
  • HULP MET KLEDING EN KINDERKLEDING
  • HULP OP GEBIED VAN PERSOONLIJKE VERZORGING